Beiträge von ToHell

Zitat

Original von Schabe
    An "To Hell",
    da Du das Spiel schon durch hast, könntest Du mir bitte sagen, wie ich die "Mutter" in der Krauser Mission töten kann. Ich bin am Verzweifeln. Sie springt immer nach oben und spuckt 2-mal Säure - das war's für mich.
    Vielleicht kann man auch diesen Hängeboden irgendwie runterschießen, aber ich schaffe es einfach nicht. :(

Wenn es schwer ist, nimm die schrotflinte und tune diese bis zum Maximum auf. Ich hatte dort auch probleme, besonders wenn es um der nicht sterben trophäe geht bei kapitel 4 und 6, diese gibt es nur auf schwer.

Wenn manus mutter vor dir steht auf dieser plattform und diese schei ße auf dich rotzt, ziel GENAU auf ihr gehirn, welches sieht hinter ihrem kopf befindet. wenn du glück hast triffst du 2 mal, dann ist der spuk vorerst vorbei, lade SOFORT nach, wenn man wieder anfängt zu gehen um auf diesen kistenstapel zu klettern, den oben geht diese attacke von manus mutter dann weiter.

Der größe feind kann sein, wenn man während man sie angreift nachladen muß. Den das sind 5Sec die man nicht vertrödeln darf. Immer drauf achten, dass man seine waffen sofort zugriffsbereit hat ohne nachlade aktionen.

Waffenarsenal empfehle ich, die Pistole, Schrotflinte, Linear Launcher und Maschinenpistole, alles auf maximum, dann sollte man leichtes spiel mit diesem boss haben (Wenn man genug Zielwasser getrunken hat)

dito

apropo, wer frieden will der rüste zu krieg oder so ähnlich nicht?
    Dein Lateinischer Satz, von dem stammt auch das "Parabellum"

Zitat

Zu Punkt 1: Ich denke es war nicht ihre letzte gemeinsame Mission.

Schon klar. Nur hätte man nicht anstatt, OJ 6 und 7 Level Recycling zu betreiben, es so darstellen können?

Aber wahrscheinlich möchte Capcom ein weiteres Spiel zu Krauser machen...

Zitat

Zu Punkt 2: Du musst auch schon etwas mitdenken. das Virus wurde aus ihm gewonnen.

Richtig. Aber Wesker sagte u.a auch zu Claire, das er ihn womöglich zurück holen möchte. Kann natürlich auch nur sarkastisch gemeint, gewesen sein.
    Ich wollt nur gerne endlich ein Statement seitens Capcom, das Steve definitiv tot ist und auch bleibt.

Zitat

Zu Punkt 4: Capcom hat doch mittlerweile keine Lust mehr ihre alten Storylines weiterzuspinnen, was man ja bei dem radikalen Ende von RE5 sehen musste.

Na klasse. Aber wenn man die Megaman Reihe kennt, da gibt es genauso ein Storymurks.

Zitat

Wenn du meine Interpretation der Geschehnisse erfahren willst(ich gehe auf jeden Charakter und deren Zukunft ein), dann kann ich dir nur meine Fan Fictions im Fan Stuff Bereich empfehlen, bei denen ich mit Raccoon City starte und erst lange nach RE5 ende.

Ich mach mir zwar nicht viel aus Fan Ficton, aber ich schau mal rein.

Warum hat Capcom dieses Spiel nicht genutzt um endlich Licht ins dunkle zu bringen?

Man hat hinterher nur noch mehr Fragen und ja, sogar ein plot twists.

TITLES

1. Game cleared (EASY) all chapters cleared on easy mode.

2. Game cleared (NORMAL) all chapters cleared on normal mode.

3. Game cleared (hard) all chapters on hard mode.

4. Don't give up continued 10 times on easy mode to unlock very easy.

5. Resident evil master all chapters cleared on very hard mode.

6. S.T.A.R.S. mission you have cleared the secret mission tofu mode.

7. Story complete you have cleared the game using all characters.

8. Thank you for playing you have played for 50 hours.

9. Character collector you have collected all characters archives.

10. Enemy collector you have collected all enemy archives.

11. Item collector you have collected all items archives.

12. Documents collector you have collected all documents archives.

13. Movie collector you have collected all movie archives.

14. Sound collector you have collected all sound archives.

15. Extreme collector you have collected all archive items.

16. Zombie shooter you have killed 100 zombies.

17. Zombie Hunter you have killed 500 zombies.

18. Zombie killer you have killed 1000 zombies.

19. Hunter killer you have killed 100 hunters.

20. Licker killer you have killed 50 Lickers.

21. Jabberwock killer you have killed 30 Jabberwocks.

22. Indomitable split you have continued to 5 times.

23. You could be a zombie you have died 15 times.

24. Well -off you have collected 50,000 coins.

25. Wealthy you have collected 100,000 coins.

26. Ultra rich you have collected 150,000 coins.

27. Weapons Master you have fully customize all your weapons.

28. Take it back you have successfully countered 10 times.

29. Head shooter you have pulled off 50 head shots.

30. Headhunter you have pulled off 100 head shots.

31. Executioner you have pulled off 200 head shots.

32. Bomber you have used 50 grenades.

33. Mad skillz you have cleared all chapters with an S-Ranking.

34. Speedster you have cleared all chapters in under 5 hours.

35. Trigger-happy you have fired more than 10,000 rounds.

36. Vegetarian you have used 50 herbs.

37. Pinhead you have cleared one chapter using only the bowgun.

38. Put your trust in others your partner has killed 30 enemies.

39. Memory of the lost city 1 Expert clear memory of the lost city 1 without dying once.

40. Memory of the lost city 2 Expert clear memory of the lost city 2 without dying once.

41. Memory of the lost city 3 Expert clear memory of the lost city 3 without dying once.

42. Memory of the lost city 4 Expert clear memory of the lost city 4 without dying once.

43. Memory of the lost city 5 Expert clear memory of the lost city 5 without dying once.

44. Memory of the lost city 6 Expert clear memory of the lost city 6 without dying once.

45. Memory of the lost city 7 Expert clear memory of the lost city 7 without dying once.

46. Memory of the lost city 8 Expert clear memory of the lost city 8 without dying once.

47. Game of Oblivion 1 Expert clear game of Oblivion 1 without dying once.

48. Game of Oblivion 2 Expert clear game of Oblivion 2 without dying once.

49. Game of Oblivion 3 Expert clear game of Oblivion 3 without dying once.

50. Game of Oblivion 4 Expert clear game of Oblivion 4 without dying once.

51. Game of Oblivion 5 Expert you have cleared game of Oblivion 5 without dying once.

52. Game of Oblivion 6 Expert you have cleared game of Oblivion 6 without dying once.

53. Game of Oblivion 7 Expert you have cleared game of Oblivion 7 without dying once.

54. Operation Javier 1 Expert you have cleared Operation Javier 1 without dying once.

55. Operation Javier 2 Expert you have cleared Operation Javier 2 without dying once.

56. Operation Javier 3 Expert you have cleared Operation Javier 3 without dying once.

57. Operation Javier 4 Expert you have cleared Operation Javier 4 without dying ones.

58. Operation Javier 5 Expert you have cleared Operation Javier 5 without dying once.

59. Operation Javier 6 Expert you have cleared Operation Javier 6 without dying once.

60. Operation Javier 7 Expert you have cleared Operation Javier 7 without dying once.

61. Partner you can count on in two player mode your partner has helped you more than five times. What you have to do is let a zombie grab you when you see the counter action come up do not do any thing. A second counter action will come up for player 2 or player 1 when that counter action comes up go ahead and use it that's how you help your partner in a two player game. Do this five times it does not have to be all in one chapter. You can do three on Chapter 1 and two on Chapter 7 and then you will get the title.

62. Friendly play you have cleared all chapters in two player mode.

This is the list of all the titles in the game . It took me a while to get partner you can count on half way through the game I figured this out. Enjoy. And for and for people that want to save I do not know how to extract this save and put it on the Internet because this game has been copy protected and I do not know how to get the programs. But good luck and I'll help you as much as I can.

Normal ist ja sau einfach, auf schwer muss man überall S Rang bekommen, nur dann gibt es unter ITEMS auch etwas.

Auf Normal ist es nur für einige Kostüme von Vorteil wenn man dort S hat.

Hab genau 54 Std gebraucht, jetzt fehlt mir noch unter "Titel" :

Spiel mit jedem Charakter die Storylinie 1 mal durch,

Operaton Javier 6 auf schwer schaffen ohne sterben

und die letzten beiden Trophies die es nur im 2 Spieler modus gibt

Yeah. Außer 4 Titel/ Trophies habe ich nun alles andere erhalten.
    Auf Normal und Schwer überall Rang S. Auf den Bestenlisten unter Punkte bin ich auf Rang 37 :D

[Archives]
    100% Every Files Collected
    -Characters 100%
    -Enemies 100%
    -Items 100%
    -Text 100%
    -Movies 100%
    -Voices 100%

Falls ihr fragen habt...