Scans des französchen OPM in High Res (2452x3424 groß!)
Edit:
Wem das zu lang zum laden braucht, dem hab ich die Scans in kleinerer Auflösung in den Anhang gepackt.
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Neues Benutzerkonto erstellenScans des französchen OPM in High Res (2452x3424 groß!)
Edit:
Wem das zu lang zum laden braucht, dem hab ich die Scans in kleinerer Auflösung in den Anhang gepackt.
Naja. Die Grafik haut mich nicht gerade vom Hocker. Aber nun gut, darauf kommt es auch weniger an. Ich warte noch die ersten Videos ab.
Irgendwie kann ich mich mit dem, was ich bis jetzt gehört habe (Story, Gameplay) nicht wirklich damit anfreunden.. :wundert:
Mir geht's genau gleich, die Bilder sehen aber schon mal geil aus!
Danke für die Scans
Jop die Grafik sieht im Moment nicht so doll aus, aber naja mal gucken wie die Videos aussehen bzw. echtes Gameplay.
Ich werde mir auf jeden Fall die GamePro holen =P, hoffe das Video alleine lohnt sich xD
Tolle Bilder! Mir gefallen die richtig gut. Iron, sollten wir das nicht in einen separaten News-Thread packen, damit man es auf Anhieb findet?
die scans sehen eigentlich ganz gut aus, aber bin immer noch nicht davon überzeugt.
Auch gut, ich mach nen neuen Thread dazu auf.
Hier sind noch einige bilder in besserer auflösung und größer, so der kampf gegen Mr. X
Das sind doch exakt die gleichen Bilder wie bereits gepostet. Musst schon auch die Beiträge hier lesen. 8D
lol. nen zombie aus schutzschild nehmen finde ich ja mal wieder echt klasse.
also grafisch sieht das spiel doch sehr gut. mal sehen wenn der erste trailer kommt.
wow! bin beheistert!
also ich hab da ein gutes gefühl....diese 4 typen sehn richtig brutal aus! ganz rechts scheint eine frau zu sein oder?
trailer abwarten... :smiliee:
Und nochmal Leon in Großaufnahme.
sieht ja schon alles sehr interesannt aus, ich möchte endlich einen trailer dazu sehen.
Klingt auf alle fälle sehr interessant. Endlich wieder Raccon City.
Einzig Leon stört mich aber gibt schlimmeres. Die Bilder gefallen mir, schön düster.
Hoffentlich gibts bald die ersten Videos.
hui, da kriegt der gute Leon aber ganz schön was ab..
naja was heißt "ganz schön".. er derraffts halt nich.
da hat er wohl seine kraft nicht ausgereicht..
das ist dann aber nur wieder sone art "sidestory" oder?
ja meinte schon dein video... muss ja zugeben dass ich RE4 noch nicht gezockt habe, daher war mir auch die szene "neu".
aber macht ja nix, wenn er sich schon von ner frau retten lassen muss..
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das video hatte ich erst "live-on-tv".. (das mit Chris und Wresker) da ich zu spät die tasten kombi bzw eher die EINE taste gedrückt hatte.. XD
mein erster spontaner kommentar dazu war dann auch nur "oops!" xD
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ne geschichte ändern.. eigentlich ja ganz nette sache.. aber mal abwarten : D
aber gut das'es nur 'ne sidestory wird!
Oh sorry! Hätt ich das gewusst, hätt ich nichts von der Re4 Geschichte gespoilert, aber da gibt es eh noch haufenweise Geheimnisse die du entdecken kannst.
B2T:
Bin gespannt wie das ganze Spiel verläuft, wenns nach mir geht werden einige ins Gras beißen. Mal sehen, wer wär denn da?...
(AxW Weihnachts-Wunschliste)
Leon,
Ada,
Jill,
die Outbreak Bande,
der Elefant...
Claire verschone ich vielleicht, aber nur wenn du mit mir spielst... MUHAHAHAHA! :bandit:
Hach ja, ich freu mich auf dieses Spiel!
na macht nichts, ist ja nur ein kleiner teil von nem großen spiel.. da ises nun nicht so extrem schlimm
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weihnachtswunschliste?! ist auf jeden fall mal was anderes.. vielleicht gehts ja in erfüllung.. xD
...dann sollte ich mich dir besser anschließen, die gute soll ja noch ein paar jährchen auf der welt rum wandeln können...
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ich persönlich finde bis jetzt am tollsten dass es sich eben in Raccoon City abspielen soll!
und eben dass man die story quasi "neu"-schreiben kann... könnte dann vllt doch ganz interessant sein.
allerdings bin ich immer noch nicht ganz überzeugt und ich warte lieber noch auf die ersten beweglichen bilder...
Leon... Diesmal wirds dich treffen! (Leon Fans bitte nicht hinsehen!)
Und nein, ich hab nicht nur was gegen Leon, sondern gegen alle Guten. "Oh Scheiße! Zombies! Wir werden alle sterben! Ach ne, am Ende überleben wir doch alles, puhh" Nene, diesmal nicht ihr Säcke! Rache für Wesker muss her! :bandit:
Mach' doch den Armen Leon nicht so nieder.. Der kann ja auch nix für... Also in RE4 hat er schon
eine super Show geliefert, muss man sagen. MacGyver könnte sich da ne Scheibe abschneiden.. ;D
Ich hau das mal hier rein, da es im anderen Thread ja um die Bilder gehen sollte:
Hier noch ein paar Infos aus aus dem Artikel der französischen OPM:
- One of the main missions of the game is to “kill Leon” thus signifying the ability to change the history of Resident Evil.
- You’re able to use enemies (like zombies) as cover even while moving.
- Like other third-person shooters you’ll also be able to take cover behind objects like stationary vehicles.
- The game will pay respects to the classic titles (Resident Evil 2 and 3) by bringing back that sense of horror that’s been missing.
- The base inspiration for the foundation of the game is noted as being Resident Evil 2.
- We’ll get more insight towards Mr. X before he was sent to Raccoon City to pursue Leon/ Claire.
- Leon is your main prey throughout the game (in regards to the USS team)
- Previous controls have been abandoned in place for a more modern control set akin to today’s third-person shooters.
- Capcom is behind such a change in game-play and this is why they approached Slant Six over the development of such a project.
- As aforementioned you’ll be able to grab enemies and use them as cover which will add to the game’s team-based strategic style.
- We’re going to get a very dark look at the classic city in the game with new and iconic locales.
- The end of the demo showed off a battle with Mr. X.
- The USS team takes their inspiration largely from Mr. Death himself, the 4th survivor Hunk. The team is also situated on Rockfort Island which is another locale fans recognize.
- Hunters and Lickers are confirmed and they’ll be able to also mow down zombies if they’re in the way of their destruction.
- Operation Raccoon City will let players see the story of the Resident Evil universe (pre-RE4) from a whole new perspective.
- Shooting lights will be one of the mechanics in the game and doing so will help you stay clear of zombies due to them being attracted to said light.
- Environments will have destructible objects for you to use agains the hordes of zombies.
- Capcom remains silent over topics relating to the game’s multiplayer mode and what other surprises the game’s story may have for players. We’ll likely hear more about this game at E3 so stay tuned.
The interview with Kawata:
The producer of RE:ORC talks about the why of this title, and the future of the RE series
Question: Did you set the game in Raccoon City to strongly anchor it to the rest of the series?
Capcom Producer: For us, it's about a new direction for RE. It's kind of a spin-off. That's why it doesn't have a number. It's not necessarily entirely in the canon, but it's totally immersed in the mythology.
Question: Why did you choose this part of the timeline?
Capcom Producer: Raccoon City is emblematic of the series for players, and it's well adapted to this genre of gameplay--the design, the roads, the urban structure.
Question: Why a team-based third person shooter?
Capcom Producer: As you know it's our fifteenth anniversary, which is a long time for a video game series... bottom of this answer cut off by watermark. Some players came to the series when it made a turn towards action (still with horror elements, though). This design led the series towards TPS. How do you attract shooter fans? ...
... continued... Coop, Multiplayer... These are particularly important aspects. So it was important for us to do them. I want to clarify something, even though it's a shooter, there are still tons of horror elements.
Question: Why use an external developer? Why Slant Six?
Capcom Producer: The idea came up when we were working on Lost Planet 2. We didn't have any other teams internally to work on it. Western studios are known for their ease of development, and in terms of gameplay, this genre. Slant Six... we just bought a studio in Vancouver (Blue Castle) and when we were looking for external partners... Blue Castle talked with Slant Six, and they were well known for their online games and their coding skills. We met them and they were big RE fans. A good starting point!
Question: Will projects (the words here are "Will these components...") from now on be primarily Western developed?
Capcom Producer: Shooters are very popular in US/Europe. RE is still popular in Japan. Thus we've continued with this episode to try to interest Japanese players. Besides, this isn't just a TPS game... covered by watermark...
Question: Who worked on ("How did you work on...") the artistic design for the project? It seems darker than the last ones.
Capcom Producer: All the artistic designs came from my team and I. Here we wanted something dirtier. In previous games we spent a lot of time working on lighting and shadows (RE5 for example). Because it takes place at night, this game requires us to look at lighting. It's a natural evolution for our work. Because of the limited capabilities of the PS1, it was impossible to go very far with this concept. Besides that, there's also blood and gore! In RE we can't push it like in Dead Rising... which views itself as a comedy.
Question: Are zombies a part of Capcom's DNA?
Capcom Producer: Obviously! A huge number of the creators of the series are zombie fans, and they wanted to make them move realistically... more realistically than before. For example if you hurt a zombie but don't kill it, he will attract others who come to put it in pieces... We imagined some unique behaviours for this game.
Question: Survival horror doesn't sell very well, except for Dead Space 2. Is going towards a full shooter a natural evolution for the series?
Capcom Producer: In terms of sales, survival horror isn't as popular as it once was. Having said that, I love Dead Space. Besides this game, I am working on a survival horror game. We aren't making this game to run away from survival horror, but to bring new challenges to the world of Resident Evil. I wouldn't say it's a natural evolution as much as I always wanted to do something a little different.
Question: In the survival horror genre, Dead Space succeeds at doing better than most of the founders of the genre, including Resident Evil. So expectations have been raised...
Capcom Producer: We have to work harder because of titles like Dead Space, to be as interesting as possible. Plus, the franchise as a whole has its own unique problems that must be solved. Our fans are also our critics, for example with RE5. Also I wouldn't directly compare RE and DS. But it's always great to see the genre be popular, it's inspiring. Yeah, there's a future for the genre!
Quelle: Neogaf